|
Návrh automatického zařízení pro spojování ráfků jízdních kol
Ocelík, Jakub ; Opl, Miroslav (oponent) ; Blecha, Petr (vedoucí práce)
Práce se v úvodu zabývá přiblížením problematiky výroby cyklistických ráfků a popisuje úskalí, se kterými se výrobci ráfků setkávají. Další část práce analyzuje technologické možností spojení zakružených profilů ráfků a rozebírá výhody a nevýhody jednotlivých použitelných metod. Stěžejní část této práce se zaměřuje na návrh automatického spojovacího zařízení pro spojení ráfků skolíkováním. Součástí práce je výkres sestavy navrženého zařízení.
|
|
Vliv vztahu délky dolní končetiny a velikosti ráfku na psychofiziologickou odezvu organismu
Sukovič, Richard ; Brtník, Tomáš (vedoucí práce) ; Šafránek, Jiří (oponent)
VLIV VZTAHU DÉLKY DOLNÍ KONČETINY A VELIKOSTI RÁFKU NA PSYCHOFZIOLOGICKOU ODEZVU ORGANISMU Cíle: Cílem této práce je posoudit vliv délky dolní končetiny (DK) na psychofyziologickou odezvu organismu při jízdě na horském kole s odlišnými velikostmi ráfků. Metody: Soubor probandů tvořilo 20 mužů ve věku 26,4 ± 4,2 let. Jednalo se o experiment. Psychofyziologická odezva byla stanovena na základě výkonu (zajetého času), tepové frekvence a subjektivním hodnocení jízdních vlastností horského kola a vlastního vynaloženého úsilí hodnoceného na Borgově škále. Ke kontrolní analýze při testování byl použit přístroj MetaMax 3B. Testovány byly tři velikosti ráfků o stejné šíři plášťů. Jízdy byly realizovány na 800 m dlouhém okruhu. Testované osoby absolvovali každou jízdu s individuálně zvoleným fixním převodem v poloze v sedle s maximálním možným úsilím. Výsledky: Při jízdě na různě velkých ráfcích jsme u skupiny č. 2 (85 -90 cm DK) shledali velký rozdíl (P = 0,016) v dosažených časech při jízdě na různě velkých ráfcích. U skupiny č. 1 jsme shledali významné rozdíly v průměrné tepové frekvenci (P = 0,010), který činil 3 tepy a u subjektivního hodnocení vlastního vynaloženého úsilí pomocí Borgovy škály jsme se pohybovali na hranici významnosti (P = 0,060). Skupina č. 3 (97 - 101 cm DK) se pohybovala na hranici...
|
|
Návrh automatického zařízení pro spojování ráfků jízdních kol
Ocelík, Jakub ; Opl, Miroslav (oponent) ; Blecha, Petr (vedoucí práce)
Práce se v úvodu zabývá přiblížením problematiky výroby cyklistických ráfků a popisuje úskalí, se kterými se výrobci ráfků setkávají. Další část práce analyzuje technologické možností spojení zakružených profilů ráfků a rozebírá výhody a nevýhody jednotlivých použitelných metod. Stěžejní část této práce se zaměřuje na návrh automatického spojovacího zařízení pro spojení ráfků skolíkováním. Součástí práce je výkres sestavy navrženého zařízení.
|